Een paar dagen geleden verscheen de eerste jongen in een Barbie commercial. De commercial voor een nieuwe, limited edition Barbie pop doorbreekt hier de bekende stereotypen door in de commercial een jongen met de Barbie pop te laten spelen. Je ziet hoe de jongen de nieuwste Barbie, die in samenwerking met het Italiaanse modemerk Moschino is gemaakt, “So Fierce” noemt.
Het lijkt erop dat deze stereotypen doorbrekende commercial haar werk heeft gedaan. De commercial kwam 30 oktober online en de twee limited edition Barbies waren binnen een uur uitverkocht. Mooi dat een merk als Mattel en Moschino mensen er op deze manier aan herinneren dat het OK is voor jongens om met Barbies te spelen.
[videos file=”https://www.youtube.com/watch?v=TULVRlpsNWo” width=”100%” height=”350″][/videos]
5 Comments
Jessica
Wat goed! Van dit soort dingen word ik altijd vrolijk.
mireille
Leuk… Ik werk op de bso, waar wij ook barbie’s en Littel petshops hebben. En hoe vaak vraagt er niet een jongen aan mij.. Jongens kunnen hier toch ook mee spelen Juf..
Ja hoor.. gewoon spelen wat jij leuk vind!
tess
Ik ben dan wel benieuwd hoe het komt dat hij zo snel uitverkocht is. Is dat niet zo bij andere limited editions? En hebben de speelgoedwinkels de Barbie ook op de jongensafdeling van de speelgoedwinkel verkocht of ging dat alleen online? Zijn er door deze reclame ouders die de barbie cadeau doen aan hun zoon? Of zoons die er door de reclame om vragen? Je ziet: Vragen!
Anouk
Ik vind het super leuk dat jongens en meisjes samen met speelgoed spelen, dan maakt het niet uit wat het is. Als ze zich maar lekker vermaken
Wendy
Super goed dat er zo naar buiten wordt gebracht dat Barbie ook voor jongens kan zijn. Deze reclame heeft ook niet die überroze uitstraling die veel Barbiereclame’s wel hebben. Niet dat roze niet voor jongens kan zijn overigens. Maar het is wel zo’n lekker stereotype.