Deze vlog bevat een goed verhaal en vraagt om de nodige duimpjes omhoog… Vanmorgen vertrokken we al lekker vroeg richting Valencia. Om 8:30 uur stond de bus klaar. Na een goed ontbijtje scheurden we door de regen weg. We hadden er flink veel zin in, want we hadden veel goede verhalen gehoord over Valencia. Het was zo’n anderhalf uur rijden, wat ons de tijd gaf om nog even wat mails te beantwoorden op de laptop. In bijna alle bussen zat wifi, waar iedereen gretig gebruik van maakte.

Rond 10:00 uur arriveerden we bij het hotel Casual Valencia del Cine. Wat we van dit hotel vonden én wat we de rest van de dag allemaal gedaan hebben zie je in onze laatste vlog van deze trip. Onder de vlog vind je nog een aantal foto’s van deze dag.

[videos file=”https://www.youtube.com/watch?v=eCaMu4wgbdg” width=”100%” height=”350″][/videos]

We kregen een kamer op de 7de verdieping van het hotel Casual Valencia del Cine. Met een vrij bijzondere lift (check de vlog) bereikten we de kamer. OMG wat een geweldige kamer! Mede door mijn broer ben ik redelijk fan van Star Trek en deze kamer was helemaal in Star Trek stijl, echt geweldig. Het was de familiekamer en hij was enorm ruim en mooi en origineel ingericht. We waren vrij door het dolle toen we binnenkwamen. Het hotel ligt in het centrum en vinden we écht een aanrader om naar toe te gaan als je een paar daagjes naar Valencia gaat.

valencia persreis benidorm alicante

Hierna bezochten we de Mercado in het centrum, een enorme markthal vol heerlijke, verse producten. We werden rondgeleid door een hele leuke dame van Verrassend Valencia. Zij liet ons allerlei traditionele lekkernijen proeven. We hebben onder andere verschillende soorten manchego kaas geproefd, een karton broodje en een bijzonder melkdrankje gemaakt van een soort grondnootjes: Horchata.

De mandarijnen zagen er hier zo leuk uit! Overal zat nog een steeltje aan. We kregen allemaal een mandarijn mee en Joyce en ik kregen een setje dat nog aan elkaar vast zat ♥

mandarijnen liefde

valencia

Hierna gingen we weer een fietstocht maken met een gids. Heel leuk, alleen iets minder leuk als het regent en we allemaal met zo’n hippe zak over ons heen moeten fietsen. De stad is prachtig, mooi, modern en oud tegelijk, ….maar je moet wel goed weer hebben. We fietsten via het park naar de haven en kwamen diverse mooie gebouwen tegen. Uiteindelijk kwamen we bij een restaurant in Marina Real Juan Carlos waar we hebben geluncht. Dat was erg gezellig.

valencia persreis benidorm alicante

Na de lunch hadden we allemaal vrije tijd… en dus gingen we lekker de stad in om deze te bekijken en wat te shoppen. Ik kocht een paar mooie schoenen. Rond 21:00 uur gingen we naar een tapas bar waar we gezellig met een aantal anderen dronken en aten. Een mooi en fijne afsluiting van deze drie dagen.

We hopen dat jullie het leuk vonden om weer even met ons mee te kijken. Dankjewel in ieder geval voor je bezoekje aan onze blog. Dankjewel Zoover voor de uitnodiging.