In 76 landen is homoseksualiteit een misdaad. Deze week bundelen Lush en All Out haar krachten met de boodschap #GayIsOK! Lush verkoopt ter gelegenheid van deze actie een gouden zeep met erop #GayIsOk! De opbrengsten van de zeep worden gedoneerd aan LHBT-organisaties. Lush hoopt zo’n 300.000 euro bij elkaar te halen. 

Lush wil daarnaast via social media heel veel mensen, zo’n 10 miljoen, bereiken die hun steun willen betuigen door deel te nemen aan de deze campagne en door de boodschap te verspreiden. Het is de bedoeling dat je een selfie maakt met je #GayIsOk zeep en met deze hashtag deelt op social media.

“Maak een selfie met de zeep en deel ‘m op social media om de wereld te laten zien dat het wél ok is om gay, bi- of transgender te zijn. We gaan graag een gesprek aan over dit onderwerp en streven ernaar om wereldwijd 10 miljoen mensen te bereiken via de hashtag #GayIsOk. Via de verkoop van de zeep kunnen we All Out en kleine organisaties steunen die zich wereldwijd inzetten voor eerlijke rechten.”

Lush verkoopt Gay Is OK zeepDe zeep is te koop in zo’n 825 winkels Lush winkels én online in hun webshop. Helaas zijn er ook een flink aantal landen waar de zeep niet te koop is, waaronder in landen als Dubai, Saudi-Arabië en Rusland,waar een strenge anti-homowetgeving na wordt geleefd. Een woordvoerder van Lush zegt hierover het volgende: “We kunnen ons personeel niet verplichten gevaar te lopen,” laat hun woordvoerder weten. “Wel hopen we natuurlijk dat de hashtag ook deze landen bereikt. Dat is ook het doel van deze campagne.”

De zeep is Limited Edition en kost 5,50 euro. Deze liefdevolle zeep heeft een kruidige appelgeur. Hij is geschikt voor vegans. De campagne zelf duurt tot 5 juli.

Wij gaan vandaag of morgen zeker even een kijkje nemen bij Lush en een zeep kopen.
En jij?